Alla inlägg under april 2008

Av J - 30 april 2008 21:33

Ligger på golvet i min nya lägenhet. Det går inte att beskriva den här känslan. Det är helt ofattbart.

Av J - 29 april 2008 13:31

Jag och lillebror L var över till lägenheten för typ en timme sedan, och upptäckte att det inte var städat. Och att vi inte hittar källaren.


Har sovit en halvtimme ungefär på soffan, är jättetrött. Ska snart gå tillbussen och åka in till jobbet, men längtar redan hem..

Av J - 29 april 2008 11:18

Det blev visst inget bloggande igår. Konstigt.


Var ju inställd på att åka hem halv fyra efter jobbet, och ta det lugnt ett par timmar och sen gå på bio med PM. Så blev det inte riktigt.

Blev övertalad att ta ett extrapass och jobba till 20 igår, sedan blev det Söderkällarn (surprise!) med B, och efter det Kvarnen. Inget ovanligt i och för sig. Förutom att jag faktiskt inte kom hem förrän typ.. nu.


Träffade K-M (K står för Kvarnen) och sedan skulle vi göra sällskap till Gullmars när Kvarnen stängde. Men när vi kom fram var det typ 45 minuter kvar tills min buss skulle gå, och vi var trötta och det var svinigt kallt. Så jag sov hos honom.

Bara sov faktiskt. Inget barnförbjudet.

Men han är en väldigt gullig kille, och vi ska förmodligen ses igen.


Nu kom jag som sagt hem. Var och hämtade nycklarna till lägenheten precis. Ska bara käka lite frulle så ska jag gå över med lite toapapper och ett par kassar med grejer. Woho!

Av J - 27 april 2008 22:47

Nu är jag verkligen verkligen trött. Skulle vilja läsa lite, men läste precis ut en bok och alla andra är nedpackade. Har ett par böcker av samma författare som jag precis läst, i mitt skåp på jobbet. Det är nästan så att jag längtar dit.


Tog en långpromenad med mamma, till Nyfors, genom Krusboda och hem. Det är faktiskt en rätt bra bit hemifrån oss, och mian fötter är lite trötta efter elva dagars intensivt rantande fram och tillbaka på jobbet, IKEA och mellan flyttkartongerna.


Hela nästan helg, när jag faktiskt också är ledig, kommer gå åt till flytten och uppackning, och helgen efter det jobbar jag. Så nästa gång jag är ledig och verkligen kan vila i mer än en dag är om.. tre veckor. Men det klarar vi nog!


Nu är det väl dags att sova, upp tidigt imorgon och jobba till halv fyra. Jag hoppas att jag hinner hem en sväng sen, för jag ska på bio med PM på kvällen, hon ville att vi skulle hitta på något. Men fan, allt jag kan tänka på är att jag måste fortsätta packa packa packa, och försöka få tag på mina jävla nycklar..

Av J - 27 april 2008 17:17

En sak som är lite trist, är att en av anledningarna till att jag bytte blogg var att kommentarfunktionen inte fungerade på sprayblog. Ändå har vi stooooor brist på kommentarer här - är inte det lite tråkigt?

Av J - 27 april 2008 16:28

Usch, jag kommer verkligen ingen vart. Men jag hittade en gammal dikt från gymnasiet, en skrivuppgift i svenskan - Ode till kroppen


Jag önskar jag vore ett leende på de där läpparna,

eller en enda fiber i en av de perfekta armmusklerna


Oh, om bara dessa armar kunde omsluta mig

så skulle min lycka vara evig


Om jag ändå fick vara luften han andades

Kunde jag för evigt vara honom nära

och känna styrkan så länge den fanns


Varje röresle utstrålar skönhet

okonstlad, oförfalskad, för han vet inte att han är


Naivt, lite barnsligt, och definitivt inte någon vidare komplicerad poesi. Jag har aldrig varit någon poet. Men jag minns vem jag tänkte på, vem jag kastade hastiga, förstulna blickar på i klassrummet när jag skrev den. Och jag minns paniken när min svensklärare ville läsa upp min dikt för klassen, och lättnaden när jag övertalade henne att låta bli. Hon visste vem jag tänkte på..

Av J - 27 april 2008 14:28

Okej. Operation nedpackning pågår som sagt för fullt. Tyvärr är jag lite för lättdistraherad och odisciplinerad för att det ska gå särskilt effektivt. Men jag har i alla fall packat ned alla kläder och väskor som jag inte kommer använda de närmsta dagarna. En hel del alltså.


Passade på att rensa väskorna jag packade ner. Har bl.a hittat fyra förpackningar pollenmedicin, tre tampongaskar, femton pennor, nio (!) läppglans och 12 hårnålar. Plus tre kammar, några nagellack och ett stort antal hårsnoddar. Var kommer snoddarna ifrån? Det är ju nästan ett år sedan jag klippte av mig håret!

Av J - 27 april 2008 12:05

Trodde att mamma skulle bli skitsur när hon såg att jag gjort en till tatuering. Men allt hon sa var att hon hoppas att jag inte gör några fler. Hon skulle bara veta vad jag har för planer...

Ovido - Quiz & Flashcards