Alla inlägg under augusti 2008

Av J - 31 augusti 2008 23:20

Det gick väl sådär med pluggandet.. Hade laddat ned "Humor från TV4" med roliga klipp från bl.a Parlamentet, Hjälp och Time out. Parlamentet är ju bland det roligaste som finns, och resten är ju inte helt dåligt heller.. så jag råkade börja titta på det istället.


Vilken tur att jag har en timme dötid på bussen till skolan och kan läsa lite då... 

Av J - 31 augusti 2008 22:18

Fick precis sms av Krullet. Han hade ju smörat som fasen för Systeryster igår. Surt att vi började såhär.. gillar dig annars.

Annars? Annars, om jag inte visat lite attityd och istället bara nickat och lett? Det är inte min stil.


Jag vill inte träffa någon som inte respekterar mig. Tror inte han kan ta att det är så, han vill ha en tjej som  är snäll och gullig och som man kan visa upp. Jag är inte den tjejen. Sorry. 

Av J - 31 augusti 2008 21:06

Systeryster har precis gått efter att ha varit här på te och prat ett par timmar. Nu borde jag sätta mig och läsa lite. Men seriöst - den nikomachiska etiken - hur kul låter det? Vad betyder det ens?


Såg en kille från min klassi fredags på Popaganda. Han tittade rätt mycket, så han måste ha känt igen mig också. Det var dock ingen av oss som vågade hälsa, och efter ett tag kändes det nästan fånigt att bara glo på varann. Får väl hälsa på honom imorgon I guess, vi ska vara i samma grupp.


Nej, för fan. Nu blir det Aristoteles för hela slanten. Kan ju försöka läsa två kapitel i alla fall, de två som var viktigast inför imorgon. Och på gruppdiskussionen innan föreläsningen får jag väl låtsas ha ont i halsen så jag inte kan prata..

Av J - 31 augusti 2008 12:22

Vaknade precis av ett samtal från Systeryster. "Kommer du snart eller? Tanten kommer ju klockan ett, du måste vara här innan!"


Tanten hon syftade på är vår morfars syster. Morfar har vi ingen kontakt med alls, efter en incident för fyra år sedan då han kastade ut mig med orden du kan ju själv försöka ta dig hem till Stockholm. Jag var sexton år gammal, hade 800 kronor i månaden, och tågbiljetten från Lund skulle gå på nästan 1500 spänn. Sedan dess har jag inte pratat med honom. Men nog om det, nu är det hans kära gamla (homosexuella) syster som kommer på besök hemma hos min mor och vill att alla "barnen" ska vara där. Det vill säga de fyra av oss syskon som är ogifta. Det är ju bara storebrorsan som har stadgat sig. 


Så, nu ska jag skynda mig att göra mig presentabel. Klänning, linser, smink och välkammat hår. Får se hur bra man lyckas med det, detvar länge sedan jag skulle vara så polerad..

Av J - 31 augusti 2008 02:49

Det här är vad jag muntrar upp mig med under ensamma och ledsna nätter. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen. Jag älskar Johan Glans. Han är ett geni. Han är så jävla rolig.

Av J - 31 augusti 2008 01:57

Jag insåg en sak idag, mitt under Laaksos spelning. Jag har blivit gammal. Vi var omringade av fjortisar med blåa armband, som hoppade omkring och var översminkade och inte ens kunde låtarna, utan bara skrek i falsett och knuffades så mycket de bara kunde.

Det var hemskt. Traumatiskt. Annars var spelningen bra - Laakso är alltid bra live - men inget, inget kan knäcka den gången jag och Jerry såg dem på Debaser Slussen förra året. Det var den bästa konserten jag varit på, någonsin.

Av J - 31 augusti 2008 01:24

Ja. Jo. Men det är ju helt fantastiskt.


Blev dock överväldigad av en lust att gråta nu när jag kom hem. Så jag ska göra det en stund. Sedan ska jag snurra igång någon bra film och drömma mig bort en stund. Inte tänka på Systeryster och Krullet som smsterrar och vill att jag ska komma till Kvaren. Som om jag skulle vända tillbaka till stan nu liksom..


Fan, jag skiter i det här.


Hallå! Är du där? Hallå? Hallå! Finns det nånting kvar?


Av J - 30 augusti 2008 17:59

Alldeles för många hånglande par på Radio dept. för min smak. Annars är det rätt stort. Dock inte lika bra som förväntat. Radio Dept. lyssnar jag nog hellre på hemma.

Ovido - Quiz & Flashcards