Alla inlägg under april 2009

Av J - 9 april 2009 15:20

Jag funderar på att lägga ned bloggande. Inte totalt, men den här bloggen. Det är en tanke som växt fram hos mig de senaste veckorna. Så uppdaterar jag lite dålig beror det på att jag inte riktigt vet om jag har lust. Mina vänner kommer snart att upptäcka att jag har startat en ny, lite mindre hemlig blogg. Är det någon som är nyfiken... säg bara till.

Av J - 8 april 2009 05:53

Dags att stressa iväg till jobbet. I dag ska mycket hinnas med. Hoppas bara att inte medicinen slår ut mig helt. Det verkar lite mulet i dag - för första gången på länge ser jag det som bra. Det rensar luften lite från pollen.

Av J - 7 april 2009 22:14

What would you say if I asked of you
- out of loneliness, out of loneliness
Could I be with you
Can I be with you



- Underbara Annika Norlin, a.k.a Hello Saferide

Av J - 7 april 2009 17:08

Jag är helt slut, kan tänka mig att det har att göra med att jag börjat äta pollenmedicin för första gången i år, vilket alltid gör mig jättetrött.

Har legat som i någon slags dvala hela dagen, totalt värdelöst.

Av J - 7 april 2009 09:41

Jag hann bli färdig med uppsatsen i går. Sedan firade jag det... först med cider och en bautamacka på kajen vid Gamla Stan, sedan med det vanliga måndagsnöjet öl på WC och drinkar på Vampire.


Såg Udden (är det någon som minns honom från i höstas?) på Medis, var tvungen att hälsa, och det blev lite pinsamt för det kom någon tjej och mötte upp honom. Var de på dejt? Hon var typ dubbelt så stor som han, både längre och bredare, och han hade lika flottigt hår som vanligt, och samma jacka och skor OCH jeans som senast jag träffade honom. För ett halvår sedan, eller så.


Av J - 6 april 2009 10:36

Jag har totalt hjärnsläpp, och har flera sidor kvar att skriva. Om 3½ timme måste jag ta bussen för att hinna lämna in uppsatsen i tid, och jag måste dessutom hem till mamma och skriva ut den först. Så jag börjar känna mig riktigt pressad.

Snackade med L-J i min klass, hon hade börjat ännu senare än jag - halv elva i går kväll. Snacka om panik. Men det är ju skönt att veta att man inte är den enda som är ute i jävligt dålig tid och som det kan gå helt åt skogen för.

Av J - 5 april 2009 21:39

På något sätt tror jag att jag maskar med skrivandet för att utmana mig själv. För att se hur lite tid jag kan lägga på ett arbete och ändå klara det liksom. Det är jävligt korkat faktiskt, för bara för att man klarat det förut betyder det inte att man garanterat gör det igen.

Av J - 5 april 2009 18:47

Det går inte direkt jättebra för mig. Jag har ont i halsen och huvudet och känner mig som en isbit, trots dubbla kläder, fårskinnstofflor och en tjock filt. Jag har druckit te. Jag har druckit energidryck. Ätit mycket kolhydrater (bra för hjärnan). Kan ändå inte tänka. Det känns som att jag har gröt i huvudet. På nästan åtta timmar har jag lyckats få ihop ungefär en tjugondel av min uppsats. I morgon ska den vara inne.


Som tur är lyckades jag få byta bort mitt arbetspass i morgon i alla fall, annars hade jag börjat 12.45, och hade varit tvungen att åka ut till Södertörn och lämna in tentahelvetet innan. Det hade aldrig funkat. Sen vet jag inte hur bra det hade varit att hosta och snora på de stackars gamlingarna heller...

Ovido - Quiz & Flashcards