Alla inlägg under december 2008

Av J - 31 december 2008 13:00


Och den sista dagen på året spenderade vi på en svinkall strand

i fuskpälsar och med fuskchampagne kändes allt så på riktigt


Åh vi kommer aldrig, kom igen och säg att vi aldrig

tänker låta någon kärlek...

Åh vi kommer aldrig, kom igen och säg att vi aldrig tänker

låta någon kärlek skilja oss åt


...

Av J - 31 december 2008 10:29

Egentligen borde jag städa ordentligt här hemma, det var så länge sedan jag gjorde det. Men det är ju så jävla tråkigt, så det får räcka med lite undanplockning av grejer och en snabb dammsugning.

Sedan ska jag ta mig ett bad och göra en snabbvisit hos min mor innan jag beger mig av till Mary och förberedelserna inför kvällen. 

Av J - 31 december 2008 10:04

I går när jag var hos Mary tittade vi på resultatet (hittills) i omröstningen jag har här på bloggen. Jag kan säga att majoriteten är lyckliga, till skillnad från förra gången jag hade samma fråga.

Är det så många som är lyckliga? Vad är det för muppar?! undrade Mary. Hon är så söt hon.

Av J - 31 december 2008 02:02

Jag borde nog gå och lägga mig nu, och få lite välbehövlig skönhetssömn så man är snygg på nyårsfesten, men jag är så totalt fast i en bok, en av de bästa böckerna jag läst i år - Nymåne av Diana Abu-Jaber.

Jag älskar att läsa, och bland det bästa jag vet är att hitta en riktigt, riktigt bra bok och bara njuta av att läsa. Böcker är bättre än film. Det finns inget så underbart som en verkligt välskriven bok.

Av J - 30 december 2008 23:42

Kom precis hem efter en lång, lång dag. Vi har fått mycket uträttat - mat- och alkoholinköp, efterrätten till i morgon är i princip färdig, och vi har gjort en grym nyårsplaylist. Jag tror det kommer bli kul i morgon - och jag tycker egentligen inte ens särskilt mycket om nyårsfirande. Mest glad är jag förstås över sällskapet, med såna vänner kan kvällen bara inte bli tråkig!

Av J - 30 december 2008 10:11

Av J - 30 december 2008 01:09

Jag är allergisk mot mina jobbarkläder. Måste ha tights och långärmad t-shirt under för att det inte ska börja klia och bli rött ÖVERALLT. Förra veckan var katastrof, jag trodde jag skulle dö.

Men vad är det det är fel på? Färgämnen? Tvättmedlet? Materialet?

Dessutom får jag skavsår av sömmar och kanter. Fy fan vad klent.

Av J - 29 december 2008 23:26

Det har varit rätt stressigt i dag. Stressigt på jobbet, skynda därifrån hem till GF med familj, umgås ett par timmar, stressa tillbaka till stan för att dricka öl med Mary och Rossi. Sedan kunde jag slappna av. Kvällen var riktigt trevlig... tills jag, när jag skulle gå av bussen, kom på att jag glömt min älskade favoritmössa på Marie Laveau. Ringde dit nu när jag kom hem, och killen i baren lovade att lägga undan den om han hittade den, så ska jag ringa i morgon eftermiddag. Tur att han var så snäll och trevlig - nu hoppas jag bara att han hittar min mössa, så jag snart får återse den igen. Det blir kallt utan den i morgon...

Ovido - Quiz & Flashcards