Alla inlägg under november 2008

Av J - 30 november 2008 12:14

Nu bär det av hem till min lilla mor och en snabb adventsfika, innan jag åker till jobbet.


Har tagit det riktigt lugnt i helgen, men i kväll smäller det - hundraårsjubileum på Kvarnen, och sedan kanske en sväng till båten. I kväll är sista kvällen som mitt gratiskort på Patricia gäller, så man borde ju passa på. Får se hur saker och ting utvecklar sig. 

Det här kan nog bli riktigt bra.

Av J - 30 november 2008 11:18

Av J - 30 november 2008 10:37

Jag har haft de vidrigaste mardrömmarna på länge. Jag var ute på krogen, firade något. En kille som verkade lite farlig - han var lik någon, men vem? - fanns hela tiden i bakgrunden och iakttog.


Jag  står och pratar med en killkompis när han plötsligt är där, den farlige, lyfter upp mig, och kastar ned mig för en trappa. Det gör fruktansvärt ont, och jag förstår inte vad som händer. Vad gör han? Varför vill han döda mig? Väl nedanför trappan är han där igen, och sätter sig på mig på golvet, och tar stryptag. Nu dör jag tänker jag, i drömmen. Det dröjer innan någon kommer och drar bort honom. Det gör ont överallt, jag kan inte resa mig, inte prata, knappt andas. Sedan vaknar jag. 

Av J - 29 november 2008 23:59



Is she more beautiful, is she more beautiful

is she more beautiful than me?




!

Av J - 29 november 2008 12:52

Jag undrar om jag kommer åka hem och byta kläder innan jag ska träffa mina vänner i kväll. Nu är jag nämligen på väg till min bror & svägerska, eftersom svägerskan fyller 30 och har kalas. Jag ser ganska... proper ut. Vet ju inte vilka släktingar som kommer. I dag är alla tatueringar täckta, jag har på mig den lilla svarta och - hör och häpna - pärlhalsband.

Det är ganska snyggt. Men det är absolut inte min stil...  

Av J - 29 november 2008 10:29

Det är något som stör mig, som liksom gnager i bakhuvudet, och jag kan inte sätta fingret på vad det är. Det skaver i min hjärna. Vad är det? Eller kanske snarare, vem?

...

Av J - 29 november 2008 04:45

Kan inte sova, fast jag är så trött. Jävla skit.

Av J - 29 november 2008 03:45

Kvällen blev väldigt trevlig. Och vi drack inte en enda droppe alkohol. Vi har babblat, skrattat, fikat, umgåtts helt enkelt.

Jag är jävligt nöjd - och inte bara med kvällen, utan med dagen i helhet. Det gick bra på jobbet, och jag tog med några av tanterna på glöggfika tillsammans med folk från andra avdelningar. Dels hade de jättetrevligt, och dels var det kul att träffa andra ur personalen som jag inte sett på länge.

Idag kändes det faktiskt skönt att vara tillbaka.

Ovido - Quiz & Flashcards