Alla inlägg den 3 maj 2008

Av J - 3 maj 2008 21:10

Det är skönt att vara hemma. Jag tänker verkligen på det som hemma. Själva rummet är jättemysigt, nu sitter jag i min bautasoffa, med porrgardinerna fördragna och med tända ljus, och tittar på en dokumentär om sextiotalsmusik. Mys.

Av J - 3 maj 2008 19:40

Ska över till syrran om en stund. Helst skulle jag egentligen stanna hemma hela kvällen (jag börjar bli värsta eremiten) men hon har precis fått reda på att en kompis gått bort, så hon är såklart ledsen och deppig.

Av J - 3 maj 2008 19:20

En av grannarna kom och plingade på idag. Träffade honom i går och han verkar vara en lustig prick. Han har bott i Tyresö sen 60-talet och ser ut som en gammal proggare. "Ja du vet, den här kvarten har jag väl haft sen du var bebis". Han ville låna kaffe, men jag har inte hunnit handla sådant än. Han presenterade mig för sin polare som bor i lägenheten bredvid honom, och så fick jag min första krukväxt - en stor vit St paula. Hoppas jag kommer kunna hålla den vid liv. Kan inte direkt påstå att jag har gröna fingrar..

Av J - 3 maj 2008 18:43

Har beställt en ny mobil för min är helt fuckad sen jag tappade den i toaletten i höstas (dagen efter att jag köpt den..) och jag har ingen försäkring på den.


Den nya, en Nokia 5200 är inte så himla ny och flashig, men jag tror den duger. Har inte råd med bättre just nu, och jag måste verkligen ha en telefon som funkar NU. Jag har ju ingen hemtelefon, och tänker inte skaffa heller, så mobilen är ju livsviktig.

Av J - 3 maj 2008 16:58

Har läst ut min bok. Vad fan ska jag hitta på nu? Har inga planer förrän 22.50 då jag ska kolla på en film med Dolly Parton och Julia Roberts. Har man ingen kabeltv så..

Får väl ta och kolla på typ Disneydags eller nått, det är väl runt sextiden. Då har jag bara en timme att fördriva. Sen går det ju massa annat "kul" också, Postkodmiljonären och sånt. Jippie.

Av J - 3 maj 2008 15:41

När solens strålar letar sig fram mellan molnen och in genom mina transparent-lila-glansiga gardiner blir ljuset inne i rummet nästan lite porrigt. Oj oj. Men lila gardiner är snyggt - matchar min lila matta och en av de paljettbroderade indiska kuddarna. Och mina nya lila ljuslyktor (det första jag någonsin köpt på Tyr hantverk).


Trots att det råder ett smärre kaos med alla lådor och kassar på golvet så kan det nog bli ganska fint här. Och väldigt lila.

Av J - 3 maj 2008 13:01

Vad tråkigt det är att bara ha fem kanaler. SVT 1 &2, fyran, kanal 9 och Öppna kanalen. Det finns inte direkt mycket att titta på, och jag har ingen dvd. Har iofs inga dvdfilmer heller..


Kanske ska ta en tripp till centrum och handla lite mat. Har bara massa thai i kylen, och är hjärtligt trött på det. Måste köpa lite mjöl och sånt så jag kan baka. Det är hemtrevligt att baka, och jag behöver lite hemtrevnad. Visst, det tar tid att få ordning - men just nu lever jag fan i total misär.

Av J - 3 maj 2008 10:28

USch. Jag mår inte bra. Jag vet inte vad jag håller på med.

Kom precis hem. Jag blev verkligen äckligt full, och tappade bort min syrra (bråkade vi?) och tog en taxi hem till K-M. Där jag typ.. slängde av mig alla mina kläder. Men vi hade i alla fall inte sex (den här gången heller). Jag undrar varför?


Tror att jag fortfarande är lite småfull. Försökte övertala en gammal kompis att han skulle sätta sig på bussen hit och dricka lite sprit på mig. Men han tyckte inte att det var någon bra idé vid den här tiden på dygnet.. och det har han ju egentligen rätt i. Jag borde städa istället. Men jag orkar inte.

Ovido - Quiz & Flashcards