Alla inlägg den 4 maj 2008

Av J - 4 maj 2008 23:54

Förresten, slumpade fram en spelningslista i datorn och precis nu körde det igen en låt med Lasse Lindh. Det var länge sedan jag lyssnade på honom. Gjorde det väldigt mycket i höstas, men har inte klarat det på ett tag - det har gjort för ont.


Men nu känns det okej.

Av J - 4 maj 2008 23:47

Nä, nu ska jag lyssna på lite bra musik, kanske säg.. Markus Krunegård, och läsa lite innan jag sover. Håller på med fjärde boken i en serie av Helena von Zweigbergk, och det är sjukt spännande. Egentligen är jag väl mer för typ Jane Austen, eller Tolkien eller humoristisk chicklit än för kriminalromaner - men här är jag helt fast!

Vad jag däremot aldrig någonsin tänker läsa är Stieg Larsson, hur mycket mamma än tjatar. Ju mer folk tjatar om det desto ihärdigare vägrar jag. Så det så.

Av J - 4 maj 2008 23:11

H kan verkligen inte ge sig. Jag vet inte om jag ska var glad eller inte över att han inte riktigt kan släppa taget. Jag menar, det kan ju inte jag heller..

Av J - 4 maj 2008 22:04

Åh, vad skönt att vara hemma igen. Mamma och pappa var över en snabbis och flyttade frysen, för imorgon kommer golvläggarna och fixar mitt köksgolv. Hoppas bara att de inte kommer för tidigt, för jag jobbar ju faktiskt kväll imorrn.


Ja, måste ju åter igen nämna hur underbart det är att inte ha några tvkanaler. Kvällens program är en finsk dokumentär om något gammalt järnvägsbygge i Sovjet:

Järnvägen Baikal-Amur var Sovjetunionens sista jätteprojekt. 3500 kilometer räls och 200 stationer blev resultatet av komsomolbrigadernas ansträngningar. Ungdomarnas heroiska arbete utnyttjades flitigt i den sovjetiska propagandan och några av ledargestalterna blev nationella hjältar. Ändå blev den praktiska nyttan av trettio års vedermödor förvånansvärt begränsad. (från tv.nu)


Om det är någon som läser det här i efterhand och känner att den verkligen missat något kan man säkert se den på svt play. Jippie.

Av J - 4 maj 2008 13:50

Jag har faktiskt varit duktig idag. Gick över till mamma och så gjorde vi sällskap till affären. Handlade för nästan femhundra, men jag var ju tvungen att börja från scratch och då blir det ju så.

Har packat in allt i skåpen och ska nog göra mig en macka eller två innan jag åker in till stan och träffar Faster S, vi ska mötas klockan tre så jag får åka hemifrån vid halv.

Av J - 4 maj 2008 10:23

Åh, vad skönt det är med trådlöst internet! Har precis vaknat och ligger i sängen fortfarande. Inga sladdar någonstans - jag älskar det här!


Får se när man orkar pallra sig upp. Jag borde gå till ICA och handla lite mat, och i eftermiddag ska jag ta en fika med faster S och titta på glasögon åt henne. Men just nu är man ju mest sugen på att ligga och dra sig hela dagen, för imorgon är det jobbet som gäller igen..

Ovido - Quiz & Flashcards