Alla inlägg den 12 maj 2008

Av J - 12 maj 2008 23:24

Det blir nog ingen film nu i alla fall. Har inte kommit mig för att sätta på den än, och jag börjar faktiskt bli rätt trött. På ett obehagligt sätt, du vet när man plötsligt inte kan hålla ögonen öppna utan att spärra upp dem med fingrarna. Eller, nästan, för jag kan ju faktiskt skriva fortfarande.


Plötsligt slog den mig bara, tröttheten.

Av J - 12 maj 2008 23:09

Jag funderar på att titta på Juno. Igen.

Har inget att göra, är ju redan hemma, ensam, och inte tillräckligt onykter för att kunna somna, och då kan man ju lika gärna se en film. Och jag är väldigt sugen på Juno.

Av J - 12 maj 2008 22:30

Det blev en kort utekväll. Två öl, sedan åkte vi hem. Vi var trötta och opepp och mina linser krånglade. Nu sitter jag här hemma i soffan med en grogg. Det kanske är lite alkisvarning ändå, men idag skiter jag faktiskt i det. Jag behöver det här.

Av J - 12 maj 2008 18:48

Bara skojade. Jag ska inte dricka sprit. Bara några öl.

Av J - 12 maj 2008 17:00

We won't stop until somebody calls the cops

and even then we'll start again, and just pretend nothing happened

(Kimya Dawson - Loose lips)


B är på väg hit, övertalade henne att äta middag med mig och sedan ta en sväng till SK, som jag hoppades.. Jag har ingen lust att vara ensam idag, särskilt inte när det blir mörkt. Och går vi ut så blir vi fulla och blir jag full så kan jag nog somna även om jag är ensam. Jag brukar inte ha så svårt att somna längre, men ikväll blir nog svårt.


Tur att jag är ledig imorgon så jag kan dricka sprit. Alkisvarning?

Av J - 12 maj 2008 16:38

Idag har jag faktiskt köpt en blomma till balkongen. Tror det är en dahlia. Eller något - jag är inte så haj på blommor.

Min balkong är solig och fin, men jag hoppas att den lilla gul-rödblommiga saken är tålig för jag lär ju glömma bort den. Mitt hem är ett tufft klimat för växter. Är förvånad över att jag lyckats hålla blomman från grannen vid liv i nästan en och en halv vecka!

Av J - 12 maj 2008 05:38

Om ni visste hur kallt det är i min lägenhet på morgonen så skulle ni fasa er över tanken. Värst är det nu när det bara är några grader ute, och man precis har duschat. Och dessutom vet att man snart måste ut i kylan..


Måste handla mat idag tror jag. I alla fall mjölk och bröd och sånt. Har jag råd med det? Måste köpa biljett till Markus Krunegård som spelar på Debaser på lördag, och så måste jag ha råd med lite öl då. Och så är det förstås PM som fyller år på fredag och ska ha present, och så ska vi på nån reggaetongrej.


Kanske kan göra som syrran, och sno en liter mjölk hemma hos mamma?

Av J - 12 maj 2008 05:13

Jag verkligen avskyr att gå upp såhär tidigt. Det är skönt att inte jobba så länge idag i alla fall, jag slutar ett. Då tänker jag faktiskt åka hem och vila lite, så ska jag se om jag kan övertala B att ta en öl eller två på Söderkällaren ikväll.

Jag är ju ändå ledig imorgon..

Ovido - Quiz & Flashcards