Alla inlägg den 19 maj 2008

Av J - 19 maj 2008 23:07

Nej nu jävlar ska jag sova. Hoppas bara att det inte blir ljust alltför tidigt (det skadar inte att hoppas.. även om det inte hjälper ett dugg) och att frysen brummar lite tystare i natt.


Förresten, alla som går in här efter att klockan slagit midnatt och det blivit den20:e måste faktiskt säga grattis till mig. Annars blir jag ledsen, om ni inte grattar mig på födelsedagen. Då blir jag som en bortskämd, grinig liten unge.

Nej men seriöst.. snälla. För min dag på jobbet kommer suga. Då kan man väl i alla fall få något uppmuntrande, eller hur?

Av J - 19 maj 2008 22:53

Hmm. Okej. Nu känns det bättre. Ingen fara. Det var ju ingen riktig panikattack. Jag fick bara typ.. hjärtstillestånd hjärnblödning andnöd. Men det är bra nu.

Av J - 19 maj 2008 22:48

NU FÅR JAG PANIK!!!

Av J - 19 maj 2008 22:31

Lyssnar på Buddy Hollys Dearest, den är fin.

Borde gå och lägga, så jag får några timmars sömn innan det blir ljust och jag vaknar av det. Det är skitjobbigt, jag kan inte sova när det är mörkt. Det borde vara lag på att det ska finnas rullgardin i köket!


Det ska jag ringa till Hyresgästföreningen och göra. Gick faktiskt med idag, det kom en karl och plingade på dörren. Han hade portfölj och en liten pärm i handen. SHIT, det är Radiotjänst, de pejlar mig, de hittar min tv! Måste täcka över den, måste gömma den.. Jag har inte råd med tv-licens! tänkte jag panikslaget.

Vilken tur att det bara var Hyresgästföreningen. Lät farbrorn pracka på mig ett medlemskap för 75 kr/månad av pur lättnad.


Detta lärde mig något nytt.. Kommer det en halvskum karl med portfölj och slickat hår så är det inte säkert att han är pejlare eller Jehova. Han kan ju lika gärna komma från din lokala hyresgästförening för att frälsa dig.

Av J - 19 maj 2008 22:19

Jag vet inte vad jag vill.

Eller jo.

Men jag vet inte hur jag ska sluta vilja det.

Av J - 19 maj 2008 22:01

Har ofta spytt ut min galla över Facebook, som jag verkligen inte tycker om egentligen - men ändå är beroende av.

Har suttit tillsammans med syrran och letat upp gamla skolkamrater och svunna tiders kärlekar. Folk som var skitsnygga för hundra år sedan, och ser ut som stryk nu - och de som utvecklats precis tvärt om. De flesta hade - till vår ( i alla fall min) stora glädje blivit fula och tjocka. Eller fått barn. Eller blivit riktigt neddekade. Mouhahaha.


Jag älskar att se andra människors misslyckanden. Inte alla andra människors såklart - men ni vet, hon tjejen i klassen över som puttade en i matkön, killarna som hotade en med stryk om man inte hejade på Brynäs och grabben i klassen som alltid tog ens mössa och sprang iväg..

De får gärna bli riktigt riktigt misslyckade.

Av J - 19 maj 2008 20:12

Har ätit middag med syrran, här hemma hos mig. Hon satt på en stol, och jag på sängen. Hon har bestämt sig för att sova här så att hon kan göra födelsedagsfrukost och sjunga för mig imorgon bitti. Vi börjar ju jobba 7 båda två.


Idag är det skönt med sällskap.


Vi var förbi N&T också, som designar klänningar. Fick en av dem till studentbalen förra året. Turligt nog, för mig, så hade de fått in massa provklänningar i fel storlek - typ tre storlekar mindre än deras modeller (däribland syrran) har, så jag fick leka modell ett tag.

Som tack för hjälpen, och som födelsedagspresent, fick jag en jättefin röd festklänning. Den tänker jag ha imorgon. Jag skiter i att det är tisdag. Man fyller faktiskt bara 20 en gång. Och då kan man ju lika gärna glamma till det lite.

Av J - 19 maj 2008 07:01

YES, hittade pasta & köttfärssås i frysen. Så nu sitter jag här, mätt och belåten, och ska bläddra lite i dagens Dagens Nyheter. Och lyssnar på Hets.


Snart dags att åka till jobbet. Åtta timmar på jobbet idag. Jag vet att det är vad som klassas som en "normal" arbetsdag, men jag tycker verkligen att det är jobbigt. Särskilt dagar som denna, när jag sovit dåligt innan så att hela kroppen känns.. tom. Det är slitigt. Åtta timmar på mitt jobb är jävligt slitigt. Den som inte tror mig kan gärna få byta med mig en dag.

Ovido - Quiz & Flashcards