Alla inlägg den 25 maj 2008

Av J - 25 maj 2008 23:54

Ska försöka sova ändå, det här går inte. Jag kan inte vara vaken och inte ha något att göra. Så jag har druckit två koppar av något slags rogivande te som jag fått av mormor, och letat fram mitt gamla italienska lexikon, som får bli kvällens lektyr. Det borde ju kunna hjälpa en att somna fortare, eller vad säger ni?

Av J - 25 maj 2008 23:27

Förlåt mig vänner, men det blev visst en smått hysterisk kväll. Hysterisk i mitt huvud alltså, annars överdrivet lugn. Det är väl då de sätter igång, tankarna, när det är så lugnt.


CSI slutade precis. Vad ska jag göra nu? Vad ska jag titta på nu?

Egentligen vill jag sova men jag är alldeles speedad, så jag tvivlar starkt på att det går någon gång inom de närmsta... hundra åren.

Egentligen skulle man nog behöva något "att sova på". Har fått svårare och svårare att somna igen. Har svårt till och med för att lägga mig i sängen. Jag vet inte vad det är. Jag vet inte varför.

Av J - 25 maj 2008 22:59

För det mesta klarar jag av att hålla en stor del av tankarna stången genom att sysselsätta mig med film- och tvtittning - men när reklamen kommer, då är det kört.


Jag tror jag har sagt det förut, att jag tycker om att iakta människors beteende genom att titta på film. Senaste tiden har jag blivit nästintill besatt av film. Ser minst två om dagen. Vissa är riktigt bra, men de flesta hade jag klarat mig lika bra utan.

Eller inte klarat mig utan, eftersom jag behöver sysselsättning.


Jag ser allt. Italienska draman, kanadensiska independentfilmer, anime, svenska filmer (men bara i nödfall), succéer från Hollywood.. Vad som. Något måste man ju göra. Eftersom jag inte orkar ta tag i mitt eget liv betraktar jag andra istället.

Av J - 25 maj 2008 22:18

Jag sitter här i mörkret, insvept i ensamheten och min egen begynnande galenskap. För ärligt talat undrar jag om jag inte håller på att bli knäpp på riktigt den här gången.


Jag skulle kunna sitta här för evigt utan sällskap, det skulle inte göra mig något, inte som jag känner just nu. Faktum är att jag oftare känner mig tillfreds med att vara ensam än med att umgås med andra nu för tiden.


Jag kan visa min svaga sida här. Eller.. hela jag är nog en svag sida. Jag är bara bra på att inte visa det annars. På jobbet tror de att jag är någon jävla little miss sunshine, och alla berömmer mig för att jag är så glas och trevlig. Men hur ska man annars orka torka folk i röven på heltid?


Äsch. Nu börjar det här spåra ur. I min hjärna i alla fall. Vågar inte fortsätta, så jag sätter punkt. Här.

Av J - 25 maj 2008 21:33

Kolla in den här tjuvlyssningen. KLOCKREN!

Det är nästan som något man skulle kunna höra av mig och B..

Av J - 25 maj 2008 20:58

Jordgubbsglass och maränger blir bra att avsluta dagens ätande med, eller vad tror ni? Något måste man ju sysselsätta sig med när man sitter ensam (som vanligt) såhär en söndagkväll.


Tror jag ska ta ett glas vin också och sedan zappa fram något bra att titta på på TV..

Av J - 25 maj 2008 20:36

Magnus Betnér, gift dig med mig!

Av J - 25 maj 2008 16:49

Haha.Hem till mamma för tredje gången idag då - eftersom det ju ändå är Mors dag lät jag mig övertalas till att äta söndagsmiddag där.


B, om du läser det här - håll med om att du läser min blogg varje dag och du är såååå glad för det!? Kanske borde börja videoblogga?

Eller kanske inte..

Ovido - Quiz & Flashcards