Alla inlägg under maj 2008

Av J - 18 maj 2008 23:42

Nej, nu ska jag plocka ned gardinerna och flytta bort alla blommor jag fick av faster S & co igår, så att inget är i vägen imorgon. Sedan ska jag lägga mig i köket och sova. Haha.

Av J - 18 maj 2008 23:00

Den här filmen är lite konstig. Men jag tycker om konstigt.

Och så kom jag på att jag måste ta ned gardinstången och mina fina gardiner så det inte kommer tapetklister och målarfärg på dem.


Jag vill titta på mer film sen, men jag måste upp tidigt och åka till jobbet. Egentligen borde jag redan ha gått och lagt mig, men det är jag alldeles för odisciplinerad för. Jag tittar hellre på filmer med lite handling och mycket dialog än sover och drömmer alla störda skrämmande ensamma drömmar.

Av J - 18 maj 2008 22:41

Nämnde ju tidigare idag att jag älskar Ellen Page. Vilken tur då att jag har TV1000, och att de visar Hard Candy ikväll. Just nu.

Av J - 18 maj 2008 21:03

Nu står min säng i köket, inklämd mellan köksbordet och frysen.

"Haha, ska du inte bryta upp parketten och börja odla potatis snart också?" frågade lillebror L efter att han och O möblerat om åt mig.


Det ser förjävligt ut här just nu.


Jag hoppas att man inte behöver dra ut tv- och internetjacket. Mina "tre hål i väggen" sitter ju i vardagsrummet. Jag måste ha mitt internet, annars blir jag galen.

Som ni ju nog redan märkt har antalet inlägg per dag ökat markant sedan jag flyttade hemifrån. Det är väl lite för att jag känner mig ensam, och även för att jag inte har särskilt mycket annat att göra.


Jag tycker inte om att prata i telefon, och träffar nästan bara mina jobbarkompisar. Vännerna träffar jag någon gång i veckan, och då oftast i utgångssammanhang känns det som. Så det här är min kanal ut till omvärlden. Det är därför jag hela tiden uppdaterar, så att någon vet vad jag gör och hur jag mår. Det känns bättre bara man får "prata" av sig lite..

Av J - 18 maj 2008 20:09

Jag tänker stanna här. Jag tänker sova i köket. Hoppas sängen får plats, annars blir det fan sovsäck. Det är bara ett par dagar, sedan är rummet klart och jag kan bo där igen, men jag har verkligen ingen lust att gå hem till mamma.


Det är inget fel på min mamma, på min familj. Jag älskar dem. Men jag får panikångest när jag tänker på att sova där igen. Jag har flyttat. Jag vet att jag alltid är mer än välkommen dit, men jag kommer aldrig aldrig kunna tänka på det som mitt hem. Jag kan inte förklara, jag vet att det låter konstigt, men jag har väl något problem. Jag vet inte.


Mitt hem är min borg. Min trygga punkt. Här stannar jag kvar.

Av J - 18 maj 2008 17:37

Nu blir det Garden State som jag egentligen tänkt se för länge sedan, och sen glömt. Tur att J och M påminde mig igår, annars kanske jag hade glömt den för alltid?

Av J - 18 maj 2008 17:31

Jag vill inte flytta möbler. Jag vill inte sova hos mamma. Jag tänker se en film till först. Fjärde idag. Senast var Waitress, med Keri Russell. Jag tycker egentligen inte om henne, men den här filmen rörde mig faktiskt lite grann. Den var inte jättebra. Slutet var inte jättebra (alldeles för puttinuttigt). Men jag tyckte om den.

Av J - 18 maj 2008 16:44

Helt plötsligt, mitt i filmen, kände jag en doft. Det luktade parfym - inte min egen, utan herrparfym. Lite svagt, bara en förnimmelse. Kom det från någon av kuddarna? Vems var doften? Inte riktigt som H, inte heller som AW. De är de enda som legat i min säng. Det luktade gott. Var det en blandning av dem?

Och vad ska jag göra? Orkar jag kämpa för något, någon? Det är ju så mycket lättare att bara ligga här i mörkret med neddragna rullgardiner och se på film istället för att uppleva saker själv. Det gör tillräckligt ont att betrakta andra göra misstag. Orkar jag då göra mina egna?

Ovido - Quiz & Flashcards