Alla inlägg under maj 2008

Av J - 16 maj 2008 06:39

Snabbsnabbdusch blev det. Jag längtar tills det blir sommar och varmt, så man förhoppningsvis slipper önska att man hade dunjacka inomhus och bävar för att gå in i badrummet (a.k.a. frysrummet..)


Man kanske skulle koka lite gröt? Köpte ju havregryn och hirs och krossadelinfrön och massa grejer i veckan när jag åkte hem från jobbet. Ekologiskt såklart - en av de sköna sakerna med att inte bo hos mamma. Man kan handla själv och själv välja vad man vill ha. Jag förstår min mamma när hon köper "vanlig" mat eftersom KRAV/ekologiskt oftast är dyrare. Har hon råd köper hon det, men för det mesta måste hon hushålla. Jag däremot har råd att aktivt välja, eftersom jag är ensam och inte har en massa storätande tonåringar hemma..


Men nu skulle det inte handla om min mamma, utan om gröt. Så nu ska jag gå och göra lite gröt.

Av J - 16 maj 2008 06:23

Ska skynda mig att hoppa in i duschen, jag och syrran ska göra sällskap till jobbet idag (fast jag egentligen föredrar att åka själv, men man får väl offra sig ibland, haha..). Har hittills inte lyckats få ur ens en fot ur sängen. Det är, som jag sagt förut, jäkligt kallt här på mornarna. Usch!

Och såklart har jag drömt en hel drös med konstigheter..

Av J - 16 maj 2008 00:28

Då ska man väl försöka sova då. Det hade kanske behövts en öl ellet två till - men jag ska trots allt upp och jobba imorgon, och har haft en lätt föraning om en migränattack som förmodligen kommer snart. Hade helst velat slippa allt..

Av J - 16 maj 2008 00:09

"The sleeping pills won’t save me and the medicine makes it worse. I went to the psychiatric emergency for help. They said “take some of these and takes some of those too”

(Ur Go to hell - självklart av Billie the vision & the dancers)

Av J - 15 maj 2008 23:59

Den här dagen har verkligen inte varit bra. Den värsta dagen på länge - både jobbmässigt och övrigt. Fick dessutom ett samtal från chefen som sade att hon ångrat sig ang. min löneförhöjning.

Jag har pratat med mina kollegor, och de stöttar mig och tycker att jag förtjänar mycket mer än jag får. Men jag orkar inte kämpa, orkar inte bråka. Chefen avskyr mig redan, av någon jävla anledning, så det är ju hopplöst.

 Vem ringer man och säger något sådant till? Vem berättar man för, när det ändå inte finns någon som bryr sig?


Tog ett par öl med syrran och LX. Imorgon är det fan jag som börjar leta jobb.

Av J - 15 maj 2008 10:34

Hade så tråkigt att jag beställde lite saker från inreda.com, bl.a en kakeldekor med recept på, till köket. Faster S har likadan, den är jättetuff.


Måste fan dra härifrån snart, innan målaren kommer tillbaka. Det känns konstigt, som att jag smyger omkring i mitt eget hem. Men det känns ju faktiskt som att jag mest bara är i vägen.

Av J - 15 maj 2008 08:55

Jag hade tänkt sova länge idag, eftersom jag börjar jobba ett idag. Men, som vanligt sprack den planen. Målaren kom och pligade på strax efter åtta, och dels skulle det kännas konstigt att sova när han är här - jag har bara en glasdörr mellan vardagsrummet där jag sover, och hallen där han pysslar.

Och så är det förstås svårt att sova eftersom det låter en del när han fixar där ute.


Kanske pallrar mig iväg till hyresvärdens kontor och löser ut en ny bricka till tvättstugan istället för att sitta här och glo hela förmiddagen..

Av J - 14 maj 2008 23:45

Nej, nu struntar jag i det här. Hade tänkt se en film, eller läsa lite i en ny bok (läste precis två kapitel men minns ingenting..) men jag blev så trött. Ska försöka sova, även om jag vet att jag i samma stund som jag lägger huvudet på kudden kommer att bli pigg igen.

Men, man kan ju lika gärna försöka. Jag har ju inte direkt något annat för mig..

Ovido - Quiz & Flashcards