Alla inlägg under maj 2008

Av J - 27 maj 2008 23:17

Känner mig rätt duktig. Tog en after work med syrran och en jobbarkompis. Drack inte ens en halv öl. Visserligen för att den var riktigt jävla äcklig så jag inte klarade av att dricka upp den.


Drog till Hemköp (ruskigt dyrt) och handlade lite istället. När jag kom hem gjorde jag färsk pasta med spenat och stekte ett par grönsaksbiffar. Vatten till detta. Är inte ens lite sugen på den oöppnade Twix:en som ligger bredvid mig.


Läggdags nu, och upp tidigt imorgon och jobba. Slutar i alla fall klockan ett. Det är skönt. Det är faktiskt värt att börja sju när man får sluta så tidigt.

Av J - 27 maj 2008 09:42

Usch, är det redan morgon och dags att gå upp? Då vill jag inte vara med.


Solen skiner och himlen är blå - men det enda jag kan känna är kyla kyla kyla. Kom precis på att jag inte åt något igår. Jag är inte hungrig. Varför äta när man inte är hungrig? Men jag måste väl få i mig något innan jag åker sen, om jag ska orka med först en läkemedelskurs, och sedan fem timmars stress tillsammans med någon timmis (vilket oftast betyder att man får göra i princip allting själv och lika gärna kunde ha jobbat ensam).


Imorgon är det GA på tv. Då B, förväntar jag mig fan att du kommer hit och muntrar upp mig lite. Faktiskt.

Av J - 27 maj 2008 01:23

Dags att sova nu kanske.. Har redan ångest över att behöva gå till jobbet i morgon, men jag vet att jag måste kväva den, eller i alla fall dölja det. Jag har verkligen ingen lust.


Helst vill jag bara säga upp mig och aldrig aldrig mer gå dit. Bara säga vad jag tycker och sen dra. Men jag kan inte. Det går inte. Man måste ju försörja sig. Även om man blir spyfärdig och får panikattacker bara man tänker på att träffa sina överordnade, även om man hellre dör än att brygga en till kanna kaffe, koka en till sats havregrynsgröt, smöra för några anhöriga.

Jag vill jobba på... jag vet inte. Vad som helst vore bättre. En begravningsbyrå, en fiskepinnefabrik, ICA..

Av J - 26 maj 2008 23:29

Nu är mitt hår silvervitt - bara något ljusare än jag tänkt mig - och jag ska sätta igång och titta på The last kiss innan jag går och lägger mig. Förtjänar faktiskt en film efter den här dagen.


Imorgon är är det jobbet som gäller. Det var en hel vecka sedan jag var där senast, så det är skönt att mjukstarta med ett 15-20-pass..

Av J - 26 maj 2008 20:18

Hej, jag heter J, men ni kan kalla mig Chicken little..

Av J - 26 maj 2008 18:07

Sitter här med färg i håret (aj aj aj vad det svider i hårbotten!) och väntar på att få skölja ur så jag kan springa tillbaka till tvättstugan och slänga in tvätten i tumlaren så jag kan springa hem och plantera mina nya blommor i nya balkonglådorna så jag kan springa till tvättstugan..

Ni fattar.


Jag är i alla fall sysselsatt. Det är bra. Det är bra att ha något att göra.

Av J - 26 maj 2008 13:08

Hardcore Superstar pumpar ur högtalarna på högsta volym. Det är vad jag behöver idag. Jag lyssnar på dem när jag vill bli lite pepp.


Rock n roll star, who do you think you are..

Av J - 26 maj 2008 13:03

Har varit iväg och handlat. Lånade mammas kärra och tog med mig den på bussen.


Kom just hem, 1700 (!!) kronor fattigare, men utrustad med många burkar färdig pastasås, några krukor, en balkonglåda och en jävla massa schampo. Bland annat.

En del av grejerna är faktiskt till syrran, så ett par hundra kommer jag få igen i alla fall.


Hann inte äta innan jag åkte. Känner mig riktigt duktig, blir nästan glad närjag känner hur det suger och skriker av hunger i magen. Jag vill inte att de här tankarna ska komma igen. Det är tillräckligt mycket som är tufft just nu ändå.  Måste måste måste göra något att äta.

Svimmar jag av hunger är jag fast igen.


Det är en svår balansgång det här.


Ovido - Quiz & Flashcards