Alla inlägg den 15 juli 2008

Av J - 15 juli 2008 23:08

Måste bara säga.. Senast jag skulle skriva in säkerhetskoden här på bloggagratis.se, fick jag faktiskt fyra bokstäver som blev ett sammanhängande ord - skam.

Passande?

Av J - 15 juli 2008 22:57

Varför är jag alltid så trött, ända in i märgen? Varför orkar jag inte riktigt vara glad längre? Inte som förut. Jag kan ju glädja mig åt sakar, visst, men det håller sig inte särskilt länge längre.


Det är mer de blåa känslorna som håller i sig, de svarta. De stormar inte ens längre, de har bara lagt sig som ett dimmigt, tjockt lager över mitt sinne. Som en tät känslomässig ostkupa som omsluter mig..

Av J - 15 juli 2008 21:54

Jag hatar listor, det gör jag. Eller rättare sagt så hatar jag folks "jag har aldrig"- eller "jag har"-listor. Vanliga listor (inköpslistor, det här ska jag göra idag-listor, inbjudningslistor..) är jag beroende av för att fungera. Men dem har jag på riktigt papper.


Nu tänker jag i alla fall frångå mina principer och göra en lista om mig. somj jag snott på en annan blogg.



HAR DU..

TAGIT SMÄRTSTILLANDE? Ja - vem har inte det?

BRUTIT ETT BEN? Nej, har klarat mig undan med sprickor..

HAFT SAMLAG MED MER ÄN 5 ST? Yes box

ANVÄNT MER ÄN 10 SEXSTÄLLNINGAR? Troligen

GJORT SUGMÄRKE PÅ NÅGON? Gjorde många sådana i tonåren

SUPIT TILLS DU DÄCKAT? Många gånger

ÄLSKAT NÅGON SÅ DU GRÅTIT? Har du följt min blogg vet du nog svaret på den frågan..

ÄTIT PAPPER? Räknas de ätbara servetterna som var poppis på 90-talets barnkalas?

KYSST EN 30-ÅRING? Ett par stycken. Och en 32-åring..

HAFT SEX MED NÅGON DU KNAPPT KÄNNER? Det är ju ett utmärkt sätt att lära känna någon..

KÖRT KLÄDPOKER? Ja, men jag var inte bra på det..

TATUERAT DIG? Tre gånger 8(hittills)

BITIT DIG SJÄLV I HANDEN? Eh.. ja..?

PUSSAT EN GRODA? Ja några styckna.. senast ett Popsnöre och en vid namn H

HÅNGLAT MED NÅGON AV SAMMA KÖN? Mest på skämt

SLAGIT NÅGON DU ÄLSKAR? Lillbrorsan!

SPYTT PÅ NÅGON? Mig själv? 

CYKLAT I MOTVIND? Jag kan inte cykla. I alla fall inte när det blåser

HAFT TANDSTÄLLNING? Japp, i nästan 2½ år

GJORT NÅGON PÅ SMÄLLEN? Det är nog omöjligt med tanke på min könsliga tillhörighet..

FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG? Har inga byxor idag (det blev klänning istället=

VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU? Ryan Adams

VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL? Umgicks med mina vapendragare

DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED? Systeryster

VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK? Coca cola


Av J - 15 juli 2008 21:42

Ryan Adams fyller min lägenhet med The Suicide Handbook och jag har höjt volymen rätt rejält för att överrösta det den idiotiska Winnerbäcksälskande socialbidragstagande bruden i lägenheten ovanför lyssnar på. Har köpt en ny kabel till förstärkaren jag fick av brorsan, så jag tror fan att jag vinner nu.. Dagens glädjeämne!

Av J - 15 juli 2008 21:00

Gaah.. stört trött, som vanligt. Hängde i Vitabergsparken med Systeryster och några av hennes kompisar, och drog mig hemåt för en timme sedan ungefär. Det var trevligt faktiskt, men jag orkar inte umgås med folk några längre stunder just nu.. såvida det inte är mina nära vänner.


 Nu ska jag laga lite mat, tänkte ha med mig matlåda till jobbet imorgon. 

Av J - 15 juli 2008 06:45

If you should ever lose your heart
to that someone you wanted all your life
and if that someone fails to part any meaning from a meaningless goodbye
if it's a dream I wouldn't know if it's worth dreaming
and if it's a lie I'd say they're are hard to recognise

but if I'm the one to give you all the answers
I'd say some day at least it's worth a try
if you should ever lose your heart
to that someone you wanted all your life
and if you'd ever lose your balance
to that someone you'd fail to satisfy
if it's a deam I wouldn't know if it's worth dreaming
and if it's a lie I'd say they're are hard to recognise
but if I'm the one to give you all the answers
I'd say some day at least it's worth a try


Hur kan en så spröd och nästan barnslig röst som Malin Dahlbergs sjunga om saker som är så svåra? Jag vet inte om jag tycker att rösten avdramatiserar texten, eller om det faktiskt är tvärt om.. Fint är det i alla fall. Lite väl puttenuttigt kanske. Men jag gillar Laurel Music.

Av J - 15 juli 2008 06:14

Jag hatar att vakna på morgonen. Mest av allt hatar jag att gå upp.. Och just nu är jag så trött att jag nästan känner mig bakfull.


Tårar i ögonen, myggbett stora som pestbölder, och till råga på allt ett par förkylningsblåsor i munnen - kan man ha en bättre start på en tidig tisdagmorgon? Jag betvivlar det..

Ovido - Quiz & Flashcards