Alla inlägg den 11 september 2008

Av J - 11 september 2008 22:55

Jag borde vara nöjd nu, och i alla fall lite lycklig. Jag har börjat på ett jobb som verkar riktigt lovande. Jag har underbara vänner (som jag tyvärr är usel på att hålla kontakten med). Jag har en egen lägenhet. Jag är relativt snygg. Jag har jättemånga tv-kanaler.


Men jag är bara less. Och ledsen.

Av J - 11 september 2008 21:59

I morgon är det Flyktsoda på Debaser Slussen, och Autisterna på scen. Jag älskar Autisterna, så det råder ju inga tvivel om var jag kommer tillbringa min fredagkväll. Även om jag just nu mest bara har lust att gräva ned mig i ett djupt hål.


Känner mig som ett jävla fån som bara har flytt från allt i kväll. Kompisarna ville hitta på en massa saker, men jag orkade inte ens svara. Satt istället med en kopp te i en soffa i Solna, och grät ikapp med GF. Samt fick hundratusen pussar och kramar av ungarna. Ungarna som är världens finaste, men väldigt jobbiga, och mer och mer övertygar mig att jag aldrig, aldrig vill ha egna barn.

Av J - 11 september 2008 16:36

Har varit på gamla jobbet och är helt knäckt. Krossad. En enda person kan få en att må så dåligt. Åker till GF Sara och ungarna o stänger av mobilen ett tag. Jag vill bara få tänka på något annat ett tag.

Av J - 11 september 2008 08:36

I dag lyssnar jag på Niccokick för första gången på länge, och det känns riktigt bra. Det är så härligt att återupptäcka sina favoriter.


Do you wanna find heaven with me
Can you help me get released from my own little hell
Stick a knife in me, stick a knife in yourself
Come, let’s go

Av J - 11 september 2008 08:11

I got stiff legs and a forced smile
I feel old, I wanna lay down and die
I got lines around my eyes
My back’s crooked, my body is aching, I can’t fake it

Once I was young, my life had just begun
But very soon, my heart broke in two
I was introduced to love
A black love I’ll never get rid of
You’re still in blood

Got damn you teenage love
What was I thinking of
Got damn you teenage love
You’re the one who got me on the run

Av J - 11 september 2008 07:57

Den här dagen börjar inte bra. Vaknar utmattad med ont i nacken. Har knappt sovit någonting, och den lilla stunden jag lyckades blunda har jag tydligen legat riktigt knasigt.  Och till råge på allt har jag såklart inte läst en enda sida kurslitteratur till den här veckan, och idag är det seminarium. Men när fan skulle jag ha hunnit plugga?


Ska möta Lajnus en stund innan vi börjar, vi ska köpa kaffe så vi kanske kan lyckas hålla oss vakna när de stora filosoferna i klassen babblar på. De är mest intresserade av att höra sina egna röster, i alla fall vissa av dem. Sedan ska vi ta en fika i stan och prata lite musik innan jag åker till mitt gamla jobb på äldreboendet och lämnar mina nycklar och hälsar lite på mina tanter och farbröder.


Egentligen skulle jag ha jobbat idag efter plugget, men jag tog faktiskt ledigt. Jag är faktiskt fortfarande jätteförkyld och trött, och har ändå jobbat som en myra senaste tiden. Och när man måste till skolan också så räknas det ju inte riktigt som en ledig dag ändå.

Ovido - Quiz & Flashcards