Alla inlägg under september 2008

Av J - 11 september 2008 08:36

I dag lyssnar jag på Niccokick för första gången på länge, och det känns riktigt bra. Det är så härligt att återupptäcka sina favoriter.


Do you wanna find heaven with me
Can you help me get released from my own little hell
Stick a knife in me, stick a knife in yourself
Come, let’s go

Av J - 11 september 2008 08:11

I got stiff legs and a forced smile
I feel old, I wanna lay down and die
I got lines around my eyes
My back’s crooked, my body is aching, I can’t fake it

Once I was young, my life had just begun
But very soon, my heart broke in two
I was introduced to love
A black love I’ll never get rid of
You’re still in blood

Got damn you teenage love
What was I thinking of
Got damn you teenage love
You’re the one who got me on the run

Av J - 11 september 2008 07:57

Den här dagen börjar inte bra. Vaknar utmattad med ont i nacken. Har knappt sovit någonting, och den lilla stunden jag lyckades blunda har jag tydligen legat riktigt knasigt.  Och till råge på allt har jag såklart inte läst en enda sida kurslitteratur till den här veckan, och idag är det seminarium. Men när fan skulle jag ha hunnit plugga?


Ska möta Lajnus en stund innan vi börjar, vi ska köpa kaffe så vi kanske kan lyckas hålla oss vakna när de stora filosoferna i klassen babblar på. De är mest intresserade av att höra sina egna röster, i alla fall vissa av dem. Sedan ska vi ta en fika i stan och prata lite musik innan jag åker till mitt gamla jobb på äldreboendet och lämnar mina nycklar och hälsar lite på mina tanter och farbröder.


Egentligen skulle jag ha jobbat idag efter plugget, men jag tog faktiskt ledigt. Jag är faktiskt fortfarande jätteförkyld och trött, och har ändå jobbat som en myra senaste tiden. Och när man måste till skolan också så räknas det ju inte riktigt som en ledig dag ändå.

Av J - 10 september 2008 22:23

Cause if you think love will come towards you

like a warm summerbreeze

you got your head among the clouds

and you will never be free

you´ll spend many nights alone

I know

 

If you don´t feel the way I do it don´t matter

cause I´ll never know how you feel

but if you do then sure I´d be flattered

in my mind it´s all different anyhow


Av J - 10 september 2008 22:13

Det var faktiskt riktigt roligt att hälsa på familjen. Mamma kom hem strax efter att jag kom, och båda småbröderna var där. Vi pratade, retades och hade jättetrevligt. Jag är glad att jag har flyttat. Det är skönt att kunna välja när man ska umgås med sin familj. Då slipper man bråka så mycket.

Av J - 10 september 2008 20:41

Nyss hemkommen från jobbet, trött, frusen och jävligt hungrig, trots att jag faktiskt åt lunch. Funderar på att svälja min stolthet och gå hem till mamma och göra ett par mackor, för det finns inte mycket ätbart här hemma just nu. Jag är för fattig och lat för att handla mat den här månaden.


Msn:ade lite med Lilla O. Han sade att mamma är på föräldramöte, men att han gärna dricker te med mig. Nästa lördag fyller han 18. Älskade lillebror.

Av J - 10 september 2008 01:22


Maybe I could be yours

Maybe you could be mine

God, I've waited so long

Maybe my time has come

to walk by your side


Please put me at ease,

now my soul is ready for peace

Give me the lovers curse

Now i'm ready for you,

my rebel, my hope.

Av J - 10 september 2008 00:54

Jag är lite full. Och lite hungrig. Förutom en Yoggi yalla till lunch vid ett har jag inte ätit sedan frukost. Micrar lite pytt-i-panna för att inte svälta ihjäl, och för att mota bort morgondagens eventuella baksmälla lite. SKa skölja ned maten med lite Treo.


Allt känns luddigt på något sätt. Fördelen med alkohol.

Ovido - Quiz & Flashcards