Alla inlägg under september 2008

Av J - 4 september 2008 22:59

Fick äntligen min IKEA-katalog, hittade den innanför dörren när jag kom hem nu på kvällen. Jippie! Tänkte bläddra lite i den innan jag släcker ikväll.

Det blev en hyfsat sen hemkomst idag också, för min mamma och syster samt GF Sara drog med mig på bio för att se Mamma Mia. Lagom lättsamt en torsdagkväll.


Måste försöka sova snart. Imorgon gäller det att vara pigg - nio timmar på jobbet, sedan terminsstartsparty på kåren. Det blir som sagt lite hektiskt ett tag. Jag hoppas att det ordnar sig med jobbet så att jag får vara kvar där på heltid sedan och slipper plugga parallellt. 

Av J - 4 september 2008 22:45

Min TV piper konstigt till och från.Till och med när den står på mute, och tekniskt sett borde vara tyst. Det är lite mystiskt, och läskigt.


Hör ni aldrig något från mig igen så är det nog för att TVn (och då alltså även jag eftersom jag befinner mig på bara ett par meters avstånd från den) har sprängts.  Men å andra sidan har den hållt på såhär sedan jag fick den för ett par månader sedan nu, så det är nog ingen större risk ändå. Då skulle den ju ha exploderat för länge sedan, right? Någon som kan mycket om sånt här?

Av J - 4 september 2008 22:28

Oj oj. Jag tror jag har fått ett par beundrare senaste dagarna. Sorgligt nog har jag nog inte riktigt tid med sådant just nu, eftersom jag kommer både jobba och plugga på heltid. 100% + 100% = 200%. Finns det så mycket tid? Tveksamt. Finns det tid för annat? Definitivt inte.

Av J - 4 september 2008 07:29

Får lite lite ångest när jag tänker på hur mycket jag gåttmed på att jobba. Jag ska ju trots allt plugga också. Samtidigt vågar jag inte säga nej, eftersom jag vill att de ska se att jag är arbetsvillig så de vill ha kvar mig sen.


Sedan vet jag inte hur jag ska göra rent ekonomiskt. Jag har ju sökt studielån, men inte skickat in studieförsäkran än, så jag har inte tagit emot några pengar. Nästa månad får jag typ ingen lön, bara ett par dagar från fabriken, och mitt ob för en helg på äldreboendet - det blir bara ett par tusenlappar. Och studielånet vågar jag inte ta emot nu, för om jag hoppar av blir jag ju återbetalningsskyldig. Ångest ångest ångest.

Av J - 3 september 2008 23:33

Yes! Jag klarade det, och kan numer titulera mig bokhandelsbiträde. Eller ja, nu har jag en liten prövotid fram till den 29:e, under vilken jag kommer gå på mina kursseminarier på torsdagförmiddagar, och jobba resten av tiden.

Jobbade sex timmar idag, sedan blir det jobb torsdag-söndag.


Tror jag kommer trivas rätt bra, och börjar redan bli rätt haj på kassan. Var alla böcker ska stå och så tar väl lite längre tid att lära sig, men det gör inget. Jag jobbar ju i Stockholms i särklass coolaste bokhandel. 

Av J - 3 september 2008 07:21

The Embassy får vara med och starta upp min morgon. För trots att de var rätt lama live så är de ett alldeles underbart band annars. Man blir lite glad, lite pepp, och det suger plötsligt inte alls lika mycket att man är tvungen att gå upp och möta en ny dag.

Av J - 3 september 2008 00:30

Nu är det väl dags att släcka och sova, I suppose. Jag är så dålig på att gå och lägga mig. Jag är aldrig trött när jag ska göra det, det spelar ingen roll hur trött jag var innan - när jag lägger mig blir jag hur pigg och klarvaken som helst.


Låter musiken vara på, så kanske jag somnar bättre. Jag har sju låtar på mig innan det blir tyst. I morgon blir det skola och (ännu en) jobbintervju. Så det är väl bäst att försöka få lite beautysleep så man ser någorlunda presentabel ut. Det är inte helt lätt.

Av J - 2 september 2008 23:08

Jag kollade in en gammal kompis/klasskompis blogg för en stund sedan, och jag trodde fan jag skulle kräkas. Okej, visst, grattis, kul att du och din flickvän är jättekära och lyckliga. Men måste du skriva endast och enbart om det, och berätta hur ledsen du blir när hon går till jobbet eftersom det då dröjer fem timmar tills ni ses nästa gång?


Han har en töntig, smörballad som bakgrundsmusik, och gör små hjärtan, <3, runt vartenda jävla ord. 

"Herregud, jag blir GALEN...Hon är den vackraste människa jag någonsin sett, hennes personlighet, hennes skratt gör livet värt att leva, Älskling, Utan dig är mitt liv meningslös<3<3 Varje morgon jag tvingas lämna dig så spricker mitt hjärta av saknad och jag TÄNKER på dig konstant!!!"


Någon mer som vill spy?

Ovido - Quiz & Flashcards