Alla inlägg under september 2008

Av J - 15 september 2008 00:00

Byggd av bomull, du var aldrig menad för en sån här

kall och hård värld där man ska vara evigt stark och byggd av järn

Dom kommer aldrig att se, dom kommer aldrig att veta vad dom missar

när dom inte väljer dig för ditt hjärta är lika stort som hela vår jord

 

Av J - 14 september 2008 22:32

Vi hade lika mörka ringar under ögonen båda två.

Av J - 14 september 2008 18:17

Fan fan fan. Jag är så trött på min familj.

Var hos mamma på söndagsmiddag, hade handlat lite och hjälpte till att laga mat (vilket var mer än vad de tre av mina syskon som också var där gjorde). Syrran var sur på mig sedan igår, fast det var hon som var otrevlig mot mig och jag bara sade ifrån. Hon vägrade prata med mig.

Brorsorna höll på som fan, mest Lilla O. Han var jätteotrevlig mot mig. Mamma brydde sig inte ens.


Till slut blev jag så trött på allt att jag reste mig från bordet och sa att jag skulle gå hem. De andra satt där och åt bullar - Systeryster och Lilla O hade tagit fram dem. Men ingen till mig. Hur svårt kan det vara att bara ta en extra bullen från plåten och bära med sig den från köket?

Och mamma brydde sig inte. Hon brydde sig inte ens om att jag gick hem.


Visst, jag överreagerar och är fånig, men jag är faktiskt ledsen. 

Av J - 14 september 2008 17:21

Har varit i centrum och handlat mat, kylskåpet ekade tomt. Hade ett paket Mini-lätta, och sedan typ inget mer. Det passade iofs bra när det var fest, för det fick ju plats mycket dricka i kylskåpet. Nu är det dock lite uppdaterat, med mat. Får se bara om jag kommer ihåg att äta också, har en tendens att glömma bort det.


Jag blir aldrig hungrig längre. Jag kan känna att jag borde äta, för att jag kommer ramla ihop annars. Men jag är inte hungrig. 

Av J - 14 september 2008 14:33

Två så vilsna och trasiga människor som desperat klamrar sig fast vid varandra. Är det vackert, eller är det bara tragiskt? Jag vet inte. Jag känner mig lite upprymd, men samtidigt så tom att det ekar inom mig. Det är så jävla meningslöst.

Av J - 14 september 2008 02:13

 Har någon sett till Hurricane?

Jag vill känna pulsen från stan igen

Jag har varit nere på gatan

Och letat efter Hurricane


 

Av J - 13 september 2008 22:56

Festen är i gång, och vi blev ett gäng faktiskt. Tror det här kan bli rätt lyckat. Kvällen började dessutom med ett meddelande från Popsnöret på Facebooks chat. Sedan fick jag ett lite halvdirty förslag av honom via sms, och han vill komma hit sen. Tror dock att det kommer rinna ut i sanden som vanligt. Han kommer bli för full och inte orka åka hit.


Men nu ska jag inte tänka så negativt. Nu ska jag fortsätta umgås med mina vänner och bekanta, lyssna på bra musik och dricka jordgubbsvin. 

Av J - 13 september 2008 10:25

Det är nog bra att bjuda över lite folk då och då, för då måste man städa innan. Det kan ju inte se ut hur som helst när man har bjudning. Så nu springer jag omkring som en yr höna och diskar, plockar undan tvätt, och ställer in mina elva nyköpta böcker i hyllan. Men dammsuger, det gör jag imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards